Sunday, March 9, 2008

Album SurgaMu



Inilah Album yg aku plg suka.
Rasa mcm pelik je,sbb band UNGU ade jugak buat lagu Nasyid.bes plak tu


Lagu-lagu dlm album SurgaMu
1 - SurgaMu
2 - Andai Ku Tahu
3 - Doa
4 - Shalawat
5 - Selamat Lebaran
6 - SurgaMu (Karaoke Version)
7 - Andai Ku Tahu (Karoeke Version)
8 - Doa (Karoeke Version)
9 - Shalawat (Karoeke Version)
10 - Selamat Lebaran (Karoeke Version)


Pada mulanya,aku xdela minat band ungu,mse tu lagu demi waktu ngah top,tp aku xdela layan sgt lagu demi waktu,pastu aku tau diorng ade wat album baru dlm tahun yg sama gak 2006 tp album nasyid,ingatkan xbest,lepas dengar lagu SurgaMu,perh..rse insaf,indah seni katanya..

Lirik SurgaMu -:

Segala yang ada dalam hidupku
Kusadari semua milik-Mu
Kuhanya hamba-Mu yang berlumur dosa

Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai surga-Mu
Terangiku dalam setiap langkah hidupku

Karena...
Kutahu...
Hanya Kau...
Tuhanku

Reff:
Allahu Akbar Allah Maha Besar
Kumemuja-Mu di setiap waktu
Hanyalah pada-Mu tempatku beteduh
Memohon ridho dan ampunan-Mu

bes la lagu ni,setiap hari aku dengar sejak tahun lepas,xpernah muak lg.tp lagu ni tak terkenal sangat,taktau knape
tp lagu Andai Ku Tahu mmg terkenal
lagu Andai Ku Tahu pun best juga,dgn liriknya yg begitu indah,insaf juga bila dengar

Lirik Andai Ku Tahu-:

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon Tuhan jangan kau ambil nyawaku

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Andai ku tahu
Malaikat Mu kan menjemputku
Izinkan aku mengucap kata taubat pada Mu

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku
Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat pada Mu

Aku manusia yang takut neraka
Namun aku juga tak pantas di surga

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku mengucap kata taubat pada Mu

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku
Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat pada Mu


Lagu doa pun best,.
Selawat pun sdap didengar .
Selamat Lebaran pun Ok

aku rate 5/5 la..this is the best album walaupun hanya 5 lagu shj.
Mudah mudahan Allah memberkati kumpulan ungu ini.

No comments: